Eesti Pereettevõtjate Liit
  • UUDISED
  • MEIST
    • Missioon ja Visioon
    • Ajalugu
    • Presidendid
    • Eestseisus
    • Liikmed
    • Perekonna harta
    • Pereettevõtluse käsiraamat
    • Avalikud dokumendid
      • Põhikiri
      • Kodukord
      • Maksude tasumise kord
      • Asutamisleping
      • EPEL Logod
  • TULE LIIKMEKS
  • Kontakt
  • |
  • LOGI SISSE
  • UUDISED
  • MEIST
    • Missioon ja Visioon
    • Ajalugu
    • Presidendid
    • Eestseisus
    • Liikmed
    • Perekonna harta
    • Pereettevõtluse käsiraamat
    • Avalikud dokumendid
      • Põhikiri
      • Kodukord
      • Maksude tasumise kord
      • Asutamisleping
      • EPEL Logod
  • TULE LIIKMEKS
  • Kontakt
  • |
  • LOGI SISSE

Kuidas muuta pereäri suguvõsaäriks? Pauligi lugu

14/05/2019
60_02a0681-compressor

Paulig näitab teed suguvõsaettevõtluse amailma, kus on oluline järjepidevus ja tagad valikud. Prerekonnaäri kõige tähtsam küsimus on, kuidas anda see lastele edasi nii, et tegevus neid huvitaks ja nad äri ei lõpetaks ega müüks, vaid annaksid omakorda edasi järgmistele põlvedele.

Kuidas teha pereärist suguvõsaäri, kus kõik oleksid vähemalt omanikena? Sellest rääkis Eesti pereettevõtjate liidu liikmetele Laulasmaal Arvo Pärdi keskuses Pauligi suguvõsa esindaja Eduard Samuel Paulig.

143-aastase äri lugu on täis pöördeid ja käänakuid, kuid on läinud ikka edasi. Kõik sai alguse ammu. 1871. aastal rändas Gustav Paulig Saksamaalt Lübeckist Soome ja asus korrespondentsi eest vastutava ametnikuna tööle uues Soome ettevõttes Nokia. Juba 1876. aastal pani ettevõtlik mees Helsingis püsti oma koloniaalkaupade impordi- ja hulgimüügiäri, mida peetakse Pauligi äriimpeeriumi algusesks. Peale roheliste kohviubade imporditi ja müüdi ka vürtse, suhkrut, riisi, rosinaid, kuivatatud puuvilju, portveini ja konjakit. Ettevõte laienes jaemüügi valdkonda. Millalgi tekkis küsimus, miks müüakse töötlemata toodangut. Proovitigi kohviube müügiks röstida ja need läksid hästi kaubaks. Veel 19. ja 20. sajandi vahetusel ja hiljemgi müüs ettevõte kohvi kaalukaubana kliendi kaasavõetud kottidesse ja toosidesse või siis pakitult kümnekilostestes kottides.

 

Loe lähemalt: https://m.arileht.delfi.ee/article.php?id=86169249

Eduard Paulig Paulig

Viimased postitused

  • EPELi padeliüritus pakkus sportlikku hasarti ning häid emotsioone! 26/03/2025
  • Eesti Pereettevõtjate Liidu külastus Rahvusooper Estoniasse ja muusikal „Buratino“ 21/03/2025
  • Eesti Pereettevõtjate Liidu Praktiline AI koolitus koos Priit Kallasega 12/03/2025
  • Uue aasta vastuvõtt peaminister Kristen Michaliga perekond Bermani võõrustamisel 02/02/2025
  • Eesti Pereettevõtjate Liidu mõju numbrites on muljetavaldav! 01/02/2025
  • EPELi Etiketilõuna Tuleviku Põlvkonnale Erika Kolbakova juhendamisel 13/01/2025
  • EPELi pidulik Aastalõpu Gala koos Zenith Family Office looga. 06/12/2024

Rubriigid

  • 2015
  • 2017
  • 2018
  • 2019
  • 2020
  • 2021
  • 2022
  • 2023
  • 2024

MEIST

  • MISSIOON JA VISIOON
  • AJALUGU
  • LIIKMED

OTSELINGID

  • UUDISED
  • TULE LIIKMEKS
  • PÕHIKIRI
  • KODUKORD

MEIE MISSIOON

Eesti Pereettevõtjate Liidu missiooniks on toetada pereettevõtete põlvkondadeülest arengut ja jätkusuutlikkust, väärtustades Eesti pere ettevõtlikkust ning pikaajalist kestvust.
©2024 Kõik õigused kaitstud | MTÜ Eesti Pereettevõtjate Liit
en_USEnglish
en_USEnglish