KPMG viis läbi Eesti ettevõtete ja organisatsioonide digitaalse võimekuse uuringu 2019. aasta veebruarikuus. Küsitlesime erinevate sektorite ettevõtete tippjuhte ning IT-juhte ja uurisime digiarengute hetkeseisu ning tulevikuvisiooni kohta. Digistrateegia on kaitsekilp oma turuosa hoidmiseks ja teisalt rahvusvahelise konkurentsivõime suurendamise vahend. Muuhulgas osales uuringus ka hulk EPEL-i liikmeid – kogu osavõtjate hulgast märkisid end pereettevõtjaks tervelt 29% vastanutest.
Uuringus osalenud Eesti ettevõtted ja organisatsioonid tunduvad olevat paremas seisus võrreldes Kesk-Euroopa omadega, seades aktiivselt digieesmärke, kaasates eksperte ning viies läbi arendusprojekte.
Eesti tippjuhid on oma rolli digistrateegia elluviijatena tähtsustanud ja jälgivad suuremaid arendusi tähelepanelikult. Küllap on positiivne mõju ka Eesti kui juhtiva digiriigi positsioonil, mis mõjutab innovaatiliselt mõtlema ja uut tehnoloogiat rakendama. EPEL liikmed eristusid teistest küsitletavatest mobiilsete platvormide ja tehnoloogiate aktiivse kasutamise osas. Lisaks ollakse esirinnas sotsiaalmeedia kasutamise ning tulemuste ja mõju mõõtmise osas.
Üsna ootuspärane oli vastajate mure digivaldkonna oskusteadmisega inimeste puuduse üle. Huvitavad olid organisatsioonide vastused probleemile. Tõdenud, et ka aktiivselt värvates on keeruline vajalike digioskuste ja teadmistega inimesi leida, on organisatsioonid üha enam hakanud soodustama olemasolevate töötajate arengut. IT-teadmised on sellest üks osa, aga protsesside digiteerimiseks on vaja ka näiteks võimet protsesside mustreid tabada.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et EPEL-i liikmed olid veidi pessimistlikumad võrreldes kogu vastajate tulemustega kui hinnati ettevõtte positsiooni digiliidrina.
Loe lähemalt KPMG digiuuringu kokkuvõtet siin: https://issuu.com/kpmg_ajakiri_foorum/docs/kpmg_a4__digiuuring